31 Ekim 2013 Perşembe

Dünyada Nakliyattaki İşleyiş

Bu gün global ekonomik yapı ve pazarlar içerisinde yeni nesil satış işlevi, nakliyat görev üreten firmaların hedeflerine ulaşmalarında kullandıkları ana araçlardan biridir. Nakliyat Şirketi iş ve haberleşme becerilerini geliştirmek için, bu aracın ortasına anahtar stratejiler, yüksek standartlı görevler, görev değeri yaratma, görev tanıtımı ve görev satışını konumlandırmıştır. Bugün nakliyat satış yönetiminin iki yönü bulunmaktadır. Birinci yönü alıcılara dönük olup; görev, tanıtım, haberleşme ve satışları kapsamaktadır.
 Bir başka yönü, organizasyona açık olup; planlama, araştırma, istatistik, alıcı ve hedef pazar gereksinim ve davranışlarının analizini kapsamaktadır. Her iki yönün başarısının altında şirketin ana hedefleri etrafında yapılandırılmış iyi bir haberleşme ile planlı, akıllı ve etkili bir mesaj yaratma becerisi yatmaktadır. İyi yapılandırılmış ve yeni nesil nakliyat satış işlevi, pikonun tehditleri, krizler, sürekliliksizlikler, güvenlik zafiyetleri ve belirsizliklere rağmen uygulama sahasına yönelik etkili mesajlar üretebilmelidir. Bu araçlardan bir kaçını şöyle sıralayabiliriz; geleneksel satış, direk satış, dolaylı satış, doğrudan posta, elektronik satış (e-satış), tanıtım programları, reklam, direk haberleşme, telefonla haberleşme, yüz yüze haberleşme, kişiden kişiye haberleşme, sosyal medya, internet, sanal ve dijital ortam, web sitesi ve benzeri.

Bu araçlar hedef kitlenin ve görev verilecek alanın özelliğine ve hacmine bağlı olarak seçilerek kullanılmaktadır. Bazen de koşullara ve şartlara bağlı olarak uygun ve doğru olan birkaç araç bir arada kullanılabilmektedir. Sonuç olarak bugün global ekonomik ortamında iç içe geçmiş on ana kritik yapı ön plana çıkmaktadır. Bunlar; vukuf, teknoloji, enformatik, imalat, nakliyat, satış, ulaştırma, çevre, destek ve alıcıdır. Bu kritik yapılar yeni nesil nakliyat satış kavramı ve uygulamalarına ticari açıdan fazla geniş anlamlar yüklemektedirler. Bu kavram ve uygulamalar bünyesinde bir fazla işlevi, süreci, yapıyı, uygulamayı ve aktörleri barındırmaktadır. Ayrıca, bir yandan alıcı gereksinimlerini ve talepleri tam olarak karşılamak, diğer yandan ise nakliyat sistemin ilerlemeleri, işlevleri ve uygulamaları üzerinde değişim yönetimini uygulamak ve görev standartlarını yükseltmek satış kavramının anlamını ve uygulama çapını daha da genişletmektedir. Ayrıca geliştirilmiş satış stratejileri de bu nakliyat satış kavramı içerisinde kendine önemli bir yer bulmakta ve diğer firma stratejiler ile özdeşleşmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder